Prisustvom mobilne telefonije na tržištu s jedne strane i pojavom interneta s druge, po prvi put se preispitivala tradicionalna telefonska komunikacija. Tradicionalni operateri su subvencionirali veze jeftinog interneta sa vezama skupih poziva i zakupljenih vodova. Tako je odjednom bilo previše jeftinih IP kapaciteta. Za razgovor je bilo dovoljno 20 kB/s, što je značilo uštedu, koja se mjerila u faktorima a ne u postotcima. S druge strane takav je način značio odgovarajuću pojednostavljenu
komunikaciju, kojoj je bila potrebna jednaka infrastruktura kao i kod računalnih mreža. Konfiguraciju kućne centrale jednostavno može napraviti informtičar kao i konfiguraciju routera, switcha ili servera.
Nestala su ograničenja koja su bila povezana sa tradicionalnom telefonijom, korisnik ima svoj telefon uvijek sa sobom i na drugom kraju svijeta i nije više potrebno da je u mehaničkom obliku. Softverski klijent se lako može instalirati na računalo ili dlanovnik.
Dodatnu prednost nudi mogućnost računalne podrške, jer možemo dobivati telefonske obavijesti elektronskom poštom, odnosno dostupni su pomoću web klijenta.
Primjerice Hrvatske tvrke u velikoj mjeri zaostaju za implementacijom. Dok većina američkih aerodroma, trgovina, tvrtki koristi IP telefoniju kao standard za razliku od Hrvatske gdje ih je vrlo malo. Ušteda za tvrtke, koje se šire izvan granica bi bile osjetne, za veliku većinu bi bila posredna korist, jer čovjek danas širom svijeta može uvijek biti dostupan na isti interni broj, a ne samo na mobilini telefon čija je uporaba još uvijek preskupa.
U tvrtki Sofnet smo počeli nuditi ne samo pozive pomoću VoiP protokola nego i cjelovita rješenja sa IP centralama.